Elektron wypuścił długo wyczekiwaną aktualizację oprogramowania dla Elektron Digitakt II. Nowa wersja OS 1.03 wprowadza jedno kluczowe ulepszenie: pełną kompatybilność z Overbridge 2.13. Dla użytkowników Elektron Digitakt II, którzy długo czekali na tę funkcję, to ogromny krok naprzód. Teraz możliwa jest obsługa wielokanałowego dźwięku przez USB – coś, co staje się niezbędne w sprzęcie bez indywidualnych wyjść audio.
Overbridge – nareszcie!
Wsparcie dla Overbridge to jedyna nowość w tej aktualizacji, ale z pewnością najważniejsza. W poprzednim modelu brak wielokanałowego wyjścia przez USB był jedną z największych bolączek, a teraz, dzięki Overbridge, Elektron Digitakt II może być w pełni zintegrowany z komputerem, co znacznie rozszerza jego możliwości w profesjonalnym studiu.
Co nowego w Digitakt II?
Sam Elektron Digitakt II to nie tylko aktualizacja oprogramowania – to także sprzętowa rewolucja w serii Digi. Główne zmiany dotyczą pamięci i elastyczności torów audio/MIDI.
Większa pamięć: Nowy Elektron Digitakt II oferuje 400 MB pamięci próbek (w porównaniu do 64 MB w poprzedniej wersji) oraz 20 GB pamięci wewnętrznej. To pozycjonuje go obok urządzeń takich jak MPC.
16 elastycznych torów: Zamiast 8 ścieżek audio i MIDI, teraz mamy 16, które można dowolnie przypisać do próbek stereo lub mono, albo do kontrolowania sprzętu MIDI. Ten rodzaj elastyczności daje większe możliwości w integracji z różnymi setupami studyjnymi.
Nowe maszyny FLTR: Elektron Digitakt II oferuje pięć nowych maszyn filtrów: Multi-Mode, Lowpass 4, Equalizer, Comb i Legacy LP/HP, co pozwala na bardziej zaawansowaną manipulację dźwiękiem.
Ulepszenia interfejsu i funkcji
Pomimo że ogólny wygląd Elektron Digitakt II przypomina poprzednika, pod maską zaszło sporo zmian. Dodano nowe przyciski – "FX" oraz "keyboard", a także nowe efekty takie jak chorus i kompresor na poziomie master. Zwiększono liczbę kroków w sekwencjach do 128, co otwiera więcej możliwości aranżacyjnych.
Czy warto?
Elektron Digitakt II wydaje się być odpowiedzią na potrzeby wielu użytkowników, którzy oczekiwali większej pamięci, obsługi stereo, i bardziej elastycznego systemu torów audio/MIDI. To urządzenie nie tylko dla perkusistów, ale także dla tych, którzy potrzebują kompleksowego narzędzia do próbkowania i zarządzania sprzętem MIDI w studiu.